Compresoare ermetice – principalele cauze ale ieșirii din funcțiune

1 – Lovitura hidraulică (lovitură de berbec) una dintre cele mai răspindite cauze ale eșirii din funcțiune a compresorului (în continuare CM). Agentul frigorific lichid incompresibil, nimerind în cavitatea de compresie a CM distruge supapele sau placa de supape. Fragmente de metal, la rândul său, intrând în spațiul dintre piston și placa de supape, distrug partea de jos a pistonului, iar uneori intrând în decalajul dintre piston și cilindru, provocă zgârieturi semnificative chiar și distrugerea posibilă a bielei și a arborelui cotit.

Lovitura hidraulică poate fi cauzată și de nimerirea agentului lichid din linia de refulare.

De exemplu, agentul lichid ce sa condensat în timpul stationarii CM, poate distruge placa reflectorizant în toba de eșapament pe linia de refulare la pornirea CM. Nimerind în carter și dizolvinduse în ulei, agentul lichid înrăutațesc normele de ungere a rulmentilor, cauzând zgârieturi și ca urmare distrugerea mecanismului.

Principalele cauze ale loviturii hidraulice:

  • construcția conductelor permit scurgerea agentului lichid în carter CM;
  • dispozitivul de laminare (TRV, tub capilar, etc.), este selectat cu o capacitate prea mare.
  • cantitate excesivă de agent frigorific;
  • condensarea agentului frigorific în CM în timpul staționării;
  • murdărirea (acoperirea cu gheata) a vaporizatorului, ca urmare înrăutațirea schinbului de caldură;

Recomandări:

  • de prevăzut panta necesară pentru conducte;
  • verificarea criteriilor de selecție a dispozitivelor de automatizare;
  • instalarea încălzitorului pentru carterul compresorului și dacă este necesar, două sau trei, pentru a menține temperatura uleiului de 10 K peste temperatura de saturație a agentului frigorific la oprirea CM;
  • vacuumarea sistemei;
  • de instalat valve unisens pe conducta de refulare , dacă este necesar;
  • de curățat suprafața vaporizatorului;

2 – Lipsa de ulei

Lipsa de ulei, duce la înrăutățirea regimului de ungere a rulmeților. Ca urmare, apar semne de zgîrieturi pe suprafața lagărului ce duce la distrugerea lor ulterioară sau la bruiaj. Lipsa de ulei este de obicei cauzată de migrarea lui din CM. Acest lucru poate apărea din cauza unor erori de proiectare, atunci când nu este prevăzut returul normal al uleiului.

Viteza agentului frigorific în faza gazoasă în conductele orizontale trebuie sa fie în jurul valorii de 4 m / s, pe verticală – 8m / s. Trebuie de prevazut de asemenea, mecanismul de ridicare a uleiului (Trap) pe secțiuni verticale a conductelor. Returul uleiului insuficient poate fi, de asemenea, cauzat de pornirile frecvente ale compresorului.

3 – Supraîncălzirea compresorului este de obicei asociată cu utilizarea acestuia în afara domeniului de aplicare admisibilă. Supraîncălzirea duce la depuneri pe supape și placa de supape și descompunerea uleiului.

Acidul care intră în contact cu suprafața țevilor de cupuru, dezintegrează, ca urmare se fac depuneri pe rulmenți astfel mărind forța de frecare. Adesea, acest lucru se datorează creșterii presiunii de condensare cauzată de o temperatura ridicată a mediului ambiant sau murdărirea condensatorului. Un alt motiv pentru creșterea temperaturii de refulare – lucru compresorului la o temperature de fierberea scăzut.

Creșterea temperaturii de refulare, poate duce la descompunerea uleiului.

De asemenea, supraîncălzirea compresorului poate fi cauzată de lipsa agentului în circuit, montarea TRV-ului prea mic, înfundarea filtrului, supraincălzire mare pe linia de aspiratie.

Odată cu apariția uleiurilor poliestere a crescut numărul de ieșire din funcțiune a compresoarelor ca urmare a contaminării circuit frigorific.

Conținutul de umeditate excesiv din sistemul de răcire duce la descompunerea uleiului și depuneri pe piesele compresorul în zona de contact. Pentru a evita acest lucru, ar trebui să se acorde o atenție deosebită curățirii sistemului, și atenție sporită procesul de vacuumare.

Uleiurile din poliester sunt foarte sensibile la umezeală.Timpul maxim de contact a uleiului cu atmosfera deschisa – 15 minute, în caz contrar are loc descompunerea și formarea acidității.

4 – Probleme cu părțile electrice pot fi din cauza inconsecvenței tensiunii de alimentare, de exemplu, măririi temperaturei agentului frigorific sau micsorarii ratei debitului masic.

Mereu trebuie de prevazut unitatea de protecție termică exterioară a motorului electric. Prezența unui dispozitiv încorporat reduce în mod semnificativ arderea bobinelor motorului, dar nu garantează protecție completă.

Experiența arată că cele mai grave greșeli sunt făcute atunci când se înlocuiește compresorul ars cu unul nou. În astfel de cazuri, se spală bine sistemul, se verifică performanța componentelor de control ,contactoarelor , protecția la suprasarcina termică, protecție automată. La înlocuirea CM din cauza arderii bobinelor electrice trebuie să fie instalat pe linia de aspirație filtru anti-acid. După înlocuirea compresorului se recomandă verificarea periodică a uleiului la aciditate.

Multe probleme pot fi evitate prin manipularea corectă a utilajului frigorific.